קידום עסקים

אחד התחומים הבולטים ביותר ברשת הוא קידום עסקים קטנים ולא במקרה. כשמסתכלים על מפת העסקים בישראל ובכל מדינה, בסופו של יום עסקים קטנים הם הרוב והם אלה שמחזיקים באמת את הכלכלה של כל מדינה ומכאן החשיבות הגדולה שלהם.

אם נוסיף לפרט זה את הנתון הבא שנוגע רק בישראל, כל שנה נפתחים 45 אלף עסקים חדשים, אך 41 אלף עסקים קטנים נסגרים כמעט מדי שנה, אנחנו יכולים להבין מדוע כל מי שמקים עסק חדש צריך לעסוק רבות בקידומו ופיתוחו. התחרות בקרב עסקים קטנים היא קשה מאוד (לפי נתוני מוז), ההון העצמי והאשראי מהבנקים הוא דל (בוודאי ביחס לעסקים גדולים ומבוססים), היכולת לשווק ולהתפרסם היא נמוכה. על כן כל עסק שלא דואג לקידום שלו בכל דרך אפשרית, עלול למצוא את עצמו בצד הלא נכון של המספרים ולא להגיע לשנה השנייה או השלישית לקיומו.

הדרך הטובה ביותר ליהנות היום מפרסום והכרה היא באמצעות האינטרנט, כך מגיעים לקהל רחב יותר, כך מגיעים למצב בו העסק כבר לא תלוי אך ורק במקום הפיזי בו הוא יושב והוא יכול לפנות לקהל גם מחוץ לאזור שלו.

אך כידוע האינטרנט הוא מושג רחב מאוד וכאן עולה השאלה, כיצד נשתמש בו בשביל ליהנות מפרסום והכרה. אנחנו נסביר בקצרה מדוע, אסור להסתפק במועט, כלומר מדוע אסור להסתפק רק בעמוד פייסבוק כפי שלא מעט עסקים קטנים עושים היום ויש להקים אתר רציני, ומדוע אסור ללכת על אתר חינמי או אתר שנמצא תחת מערכת אתרים ויש ללכת על אתר עצמאי, רחב וגדול.

לא להסתפק רק בעמוד פייסבוק

עסקים רבים, בעיקר עסקים קטנים מעדיפים להשקיע מעט כסף וללכת על עמוד פייסבוק בלבד ולא על אתר אינטרנט. המחשבה היא לכאורה נכונה, כיום רוב הפעילויות של הגולשים נעשית בפייסבוק אז למה צריך אתר אינטרנט?

כשמסתכלים על הפונקציות שאתר אינטרנט יכול לתת ועל רמות הפרסום שאפשר ליהנות דרכו, החל מפרסום בגוגל ודרך פרסום באתרים אחרים, אפשר להבין שעמוד פייסבוק לבד לא מספיק בשביל לקדם עסק קטן. צריך את שני הדברים גם יחד. אתר אינטרנט יכול לספק בסיס רחב למידע מקצועי ואינפורמטיבי, תמונות וסרטונים, וכן הוא משמש מאגר ארכיוני נוח יותר למידע מאשר עמוד פייסבוק. הדבר הנכון לעשות הוא ליצור סינרגיה בין האתר לעמוד, להפעיל את שניהם, לקדם אותם ולפרסם את שניהם במקביל.

אתר עצמאי בתשלום עדיף על אתר חינמי

מי שמכיר את עולם האינטרנט יודע, שיש לו אפשרות לא לשלם על הקמת אתר אינטרנט ולבחור במקום זה בפלטפורמה חינמית. זה אומנם מקל על העלויות אך הבעיה עם אתר אינטרנט חינמי, שהוא חסר פונקציות רבות, קשה מאוד לקדם אותו בגוגל ובאופן כללי הוא נחשב "אתר דרג ב'". אם כבר הולכים על קידום העסק באינטרנט, עדיף להשקיע כסף, עדיף ללכת על אתר עצמאי, שמכיל את כל הפונקציות שצריך בשביל זה, כך הגולש יקבל יותר והעסק יוכל להרוויח מהאתר יותר.

טיפים ממאט קאטס


לקריאה נוספת:

הבלוג הרשמי של גוגל – https://googleblog.blogspot.co.il/

אחד הבלוגים המשפיעים בעולם – http://searchengineland.com/